Kredit: Shutterstock/Eugene Powers

Randall Emmett sedang disaman oleh bekas pembantunya, Martin G'Blae , yang menuduh penerbit dan pengarah filem itu melakukan diskriminasi kaum, agama dan kecacatan, mewujudkan tempat kerja yang bermusuhan, dan menggunakan perkataan N terhadap beberapa selebriti.

Dalam kesnya terhadap Peraturan Vanderpump alum (yang pernah membintangi rancangan itu bersama-sama pengantin perempuan kereta api Lala Kent ), rakan kongsi Randall George Furla , dan mereka syarikat pengeluaran , Emmett/Furla Oasis, lelaki kulit hitam berusia 29 tahun mendakwa dia bekerja untuk Randall pada 2020 sebagai pembantu produksi diTengah malam di Switchgrasssebelum dipecat — didakwa atas sebab perkauman.

The Los Angeles Times berkongsi berita mengenai kes terhadap Randall pada 1 November, mengesahkan tuntutan mahkamah Martin termasuk 24 dakwaan tingkah laku yang didakwa menyalahi undang-undang.

Selain mendedahkan dia didakwa dihantar untuk mendapatkan 'bata kokain' dari sebuah hotel di Puerto Rico, tempat dia bekerja pada filem Randall, Martin berkata Randall menyenaraikannya dalam 'penipuan insurans' yang melibatkan Rolls Royce.

“Dengan mendedahkan skim gaji haram, diskriminasi, gangguan dan tindakan balas yang saya alami semasa bekerja dengan Randall Emmett dan syarikatnya, saya berbesar hati membuka ruang untuk perbincangan ini diadakan,” kata Martin dalam satu kenyataan. . 'Saya harap, melalui ini, mesej dibuat bahawa terdapat beberapa perkara yang anda tidak boleh berdiam diri - amalan menyalahi undang-undang, penderaan dan hak anda di dalam tempat kerja hanyalah sebahagian daripada banyak perkara.'



Martin juga menuduh Randall, yang bekas isterinya, Ambyr Childers , baru-baru ini meminta a perintah sekatan terhadapnya (yang mana hakim enggan memberikannya) sambil mendakwa dia takut akan keselamatannya, melemparkan kata-kata perkauman kepada 50 Sen , Cardi B , dan Quavo , yang muncul dalamKeselamatan Buas, sebuah filem arahannya yang akan ditayangkan bulan depan.

Menurut Martin, Randall kecewa pada Ogos 2020 selepas membaca buku 50 Cent,Hiruk Lebih Keras, Hiruk Pintar, dan dia membuat kenyataan berbaur perkauman terhadapnya.

“Dia memanggil 50 Cent, ‘f—–g n—-r ini,’ dan kemudian berkata kepada G’Blae, ‘Kamu semua adalah sama. Apa yang kamu lakukan hanyalah menyusahkan orang.’ Dia kemudian melemparkan buku itu ke arah G’Blae,” dakwa tuntutannya, sambil menambah bahawa Randall didakwa memanggil Cardi B sebagai “ratchet b—-” dan meminta Marin menterjemahkan ucapannya.

Randall juga dilaporkan berkata dia tidak dapat memahami ucapan Quavo dan bertanya kepada Martin, 'Jika saya keluar dengan Quavo, adakah sesiapa tahu siapa dia? Atau adakah ia hanya seperti perkara budaya?”

Dia kemudiannya didakwa menyasarkan Martin dengan cara berbaur perkauman yang berbeza.

'Emmett sering menggugurkan wang di sekitar G'Blae, dan meninggalkan jam tangan dan barang kemas yang mahal di sekelilingnya, seolah-olah untuk melihat sama ada dia akan mencurinya,' kata tuntutan mahkamah itu. 'Pekerja lain menyatakan kepada G'Blae tentang keanehannya, kerana mereka menyedari Emmett hanya akan melakukan ini di sekitar G'Blae.'

Dia juga dituduh meminta Martin, yang merupakan satu-satunya kakitangan Afrika Amerika Emmett/Furla Oasis pada masa itu, untuk 'mengeluarkan poketnya untuk memeriksa sama ada dia telah mencuri apa-apa.'

Sebagai tindak balas kepada tuntutan Martin, peguam Randall, Suann MacIsaac , firma guaman Kinsella Weitzman, mengeluarkan kenyataan.

'Randall Emmett tidak pernah menggunakan istilah yang menghina perkauman dalam hidupnya dan Encik G'Blae mengetahuinya,' katanya pada Selasa. 'Encik. Emmett tidak sabar untuk bersungguh-sungguh mempertahankan tindakan ini.”

Dia juga menuduh Martin 'cuba memeras beribu-ribu dolar daripada Encik Emmett selama berbulan-bulan. Walaupun dia mendakwa dia terhutang untuk perbelanjaan masa lalu, cerita Encik G'Blae sentiasa berubah dan dia enggan menyandarkan sebarang perbelanjaan yang sepatutnya tidak dibayar.'

Martin mendakwa dia dibayar $1,500 setiap dua minggu dan terus bertugas selama 12 jam sehari dan pada hujung minggu, yang jumlahnya kurang daripada gaji minimum California. Dia juga mengatakan bahawa dia sering terpaksa menanggung perbelanjaan peribadi Randall, termasuk bilik hotel dan makanannya, dan dia tidak dibayar untuk kesemuanya.

Turut dalam tuntutan mahkamah terhadap Randall, Martin berkata dia menghadapi diskriminasi agama sebagai seorang Muslim dan diskriminasi kecacatan kerana gangguan kurang perhatian/hiperaktif (ADHD) semasa bekerja di syarikatnya.

Pada satu ketika, Martin mendakwa, dia dibawa ke pejabat bersama orang lain dan bertanya, ''Apakah penyakit yang anda alami sehingga menyebabkan anda terencat?'' Martin kemudian 'mengingatkan [Randall] bahawa dia mempunyai ADHD.'

Martin sedang mencari perbicaraan juri dan tidak mendedahkan ganti rugi khusus yang dia minta.

Sebagai tindak balas kepada kes terhadap Randall, 50 Cent membuka halaman Instagramnya, di mana dia berkongsi tangkapan skrin yang melibatkan butiran tuntutan mahkamah, termasuk dakwaan Randall telah memanggilnya 'f—–g n—-r.'

“Ini tidak memeranjatkan saya lelaki ini adalah orang yang tidak bermaya. Randell ( Maaf Fofty ) Emmett, tapi tunggu … Adakah dia dibatalkan untuk ini?” dia tertanya-tanya.

50 Cent Menjawab Tuntutan Diskriminasi Kaum Terhadap Randall Emmett

SebagaiPeraturan Pampeminat akan ingat, 50 Cent terlibat dalam a perbalahan yang sangat awam dengan Randall pada tahun 2019, di mana dia mendedahkan kepada umum Hutang tertunggak Randall sebanyak $1 juta, yang akhirnya dibayar.