Sebagai satu lagi musim Suri Rumah Sebenar New Jersey mula renggang, hubungan wanita nampaknya berada dalam keadaan berubah-ubah.

Saya boleh jujur ​​mengatakan bahawa dengan hanya satu episod lagi dalam musim ini - ya, ia berjalan dengan cepat, tetapi mari kita hadapi itu, sudah tiba masanya - ia adalah tekaan sesiapa sahaja yang akan duduk di sebelah siapa di sofa perjumpaan. Orang yang menjadi besties dalam episod satu hampir tidak bercakap, dan orang yang boleh mengambil atau meninggalkan satu sama lain kini tebal seperti pencuri. Tetapi hei–itulah Jersey.

Apabila kami menjemput wanita malam tadi, mereka masih satu pergaduhan, dan saya tidak fikir 'pergaduhan' adalah perkataan yang terlalu kuat. Kami bercakap tentang membuang wain dan memecahkan gelas di atas kerusi untuk membuat shank–wanita ini tidak bermain-main di Cabo! Malah Melissa, biasanya yang paling lambat marah, kelihatan seolah-olah dia mungkin sudah bersedia untuk melemparkan ke bawah apabila Jennifer mengeluarkan gelas yang pecah itu, tetapi selepas menjerit sedikit, dan memberi amaran kepada Jennifer bahawa dia mempunyai 'gadis yang salah,' dia berfikir lebih baik, dan hanya menyerbu ke tingkat atas.

Malah, ia adalah Dolores, yang sedia bergemuruh. Dia memberitahu Jennifer bahawa dia harus 'menendangnya' kerana memecahkan kaca itu, yang, sudah tentu, hanya menyemarakkan lagi api.sangatJennifer mabuk, yang segera menghampiri Dolores. Ini bukan pilihan yang bijak. Danielle cepat-cepat menyekat mereka, dan memberitahu Jennifer supaya tidak 'pergi ke sana' bersama Dolores. Ini adalah nasihat yang baik–dan bukan Dolores yang dia lindungi. Mereka berdua tidak pernah serasi, dan saya pasti Danielle tidak akan menyukai apa-apa selain melihat Dolores ditumbuk di mulut, tetapi Dolores bukan jenaka! Dia 'dari Patterson', kerana dia cepat mengingatkan sesiapa sahaja yang mencubanya, dan dia pernah menjadi pengawal di penjara wanita. Bertemu dengan Dolores bukanlah sesuatu yang dilakukan.

Dolores akhirnya pergi juga, dan mengejar Melissa dan Teresa, yang telah berlari mengejar Melissa untuk menenangkannya. Teresa sebenarnya mempertahankan tingkah laku Jennifer, masih berterusan tentang bagaimanaMargarettelah menembak untuknya, dan bagaimana dia mengatakan bahawa suaminya mempunyai teman wanita. Sekarang, saya masih gagal untuk melihat bagaimana ini wajar membaling cermin mata, terutamanya kepada Melissa, yang tidak berkata apa-apa, dan sebenarnya, telah memarahi Margaret kerana menyakitkan hati.



Tidak perlu dikatakan, Dolores dan Melissa juga tidak berkongsi pandangan Teresa, dan dia menjadi kecewa dengan mereka, dan pergi mencari Danielle dan Jennifer. Lucu, bukankah Teresa selalu bercakap semua perkara 'berpegang pada keluarga anda'? Namun di sinilah dia, memihak kepada newbie berbanding kakak iparnya sendiri dan rakan seumur hidupnya. Oh, betapa perkasa telah jatuh!

Apabila dia menemui Danielle dan Jennifer, Jennifer mengakui bahawa dia telah salah memecahkan kaca, tetapi Teresa benar-benar menghiburnya, dan memberitahunya bahawa dia berasa sedih untuknya, dan dia mengingatkannya tentang dirinya sendiri. Saya rasa saya boleh melihatnya. Memecahkan cermin mata–membalik meja, tomato–tomahto, betulkah saya? Kedua-dua ini dipotong dari kain yang sama, dan tidak seorang pun daripada mereka tahu bagaimana untuk bertindak.

Dalam pada itu, Dolores dan Melissa mengisi Jackie dan Margaret dalam pada apa yang telah berlaku sejak Margaret sempit melarikan diri daripada terkena kaca pecah, dirinya sendiri. Mereka semua bersetuju bahawa Jennifer adalah seorang pemabuk yang jahat dan ceroboh, dan mereka tidak percaya bahawa satu lagi makan malam telah musnah. Semasa mereka memutuskan untuk memesan perkhidmatan bilik (mereka tidak pernah makan apa-apa) Melissa membiarkan mereka melakukannya, dan memutuskan dia perlu bercakap dengan Teresa. Tidak memerlukan banyak masa untuk kedua-dua mereka berpecah, dan mereka mendapati diri mereka berada di bahagian yang bertentangan dalam barisan pertempuran sekali lagi, jadi Melissa fikir adalah bijak bagi mereka untuk duduk dan bercakap. Teresa kelihatan jengkel apabila Melissa mencadangkannya, tetapi dia tetap bertemu dengannya di tepi kolam.

Melissa ingin tahu mengapa Teresa begitu keras terhadap Margaret secara tiba-tiba, dan Teresa memberitahunya bahawa perkara itu benar-benar menjadi masalah apabila Margaret membuat tuduhan curang terhadap suami Jennifer. Teresa tahu bagaimana rasanya, jelasnya. Lagipun, dia telah berurusan dengan khabar angin menipu dan sindiran tentang perkahwinannya selama bertahun-tahun.

Melissa mengakui bahawa ia mungkin sukar, tetapi pada masa yang sama, dia mengingatkan Teresa bahawa Margaret dengan cepat mengambilnya semula dan meminta maaf. Dia menambah bahawa menghabiskan banyak masa dengan Danielle meracuni dia terhadap Margaret, dan mungkin sudah tiba masanya untuk dia mendengar pihak Margaret. Dia juga berkata bahawa Jennifer telah berkelakuan seperti haiwan, dan perlu berhenti minum, tetapi ini hanya membawa Teresa kembali kepada Margaret, yang tidak minum sama sekali, Teresa cepat menunjukkan, dan oleh itu menyedari sepenuhnya tentang dirinya. berkata, dan tidak mempunyai tequila sebagai alasan.

Sudah tiba masanya untuk menamatkan percutian ini, dan nasib baik, wanita itu sedang menuju ke rumah pada hari berikutnya. Akhirnya sedar, dan selepas beberapa lama merenung, Jennifer agak malu dengan tingkah lakunya. Dia sangat bimbang tentang apa yang akan dikatakan suaminya mengenainya. Dia mula dengan memberitahunya apa yang Margaret katakan tentang dia mempunyai teman wanita di sisi, dan dia bertanya sama ada dia mahu dia bercakap dengan Margaret. Dia menolak tawarannya, dan terus memberitahunya yang lain. Dia pastinya tidak gembira, tetapi dia tidak marah, dan semasa dia memberitahu Jennifer bahawa kelakuannya telah gila, dia bersetuju untuk pergi bersamanya ke acara amal Margaret untuk sokongan moral. Dia tahu pada ketika itu bahawa dia terhutang permohonan maaf kepada Dolores dan Melissa, dan dia tidak pasti bagaimana mereka akan menerimanya.

Sementara itu, seperti yang dikatakan Melissa kepada suaminya,Joe, mengenai perjalanan itu, dia nampaknya tidak sedikit pun terkejut bahawa keadaan telah berubah menjadi ganas (dia juga dari Patterson juga), tetapi terutamanya dia hanya melihat Danielle sebagai pembuat masalah, dan tidak benar-benar memahami kenapa isteri atau kakaknya ada kaitan dengannya. Dia berkata bahawa Danielle 'merosakkan segala-galanya dan semua orang di sekelilingnya,' termasuk suami barunya,Marty, yang Joe katakan pernah menjadi 'lelaki yang berdiri teguh' dan telah berubah sepenuhnya sejak Danielle 'memasukkan cakarnya kepadanya.' Dia terus mengatakan bahawa Danielle adalah racun, dan memanggilnya 'Janda Hitam New Jersey.' Ini adalah kata-kata kasar yang tidak seperti biasa untuk Joe, tetapi juga penilaian yang tepat sepenuhnya.

Dolores dan Frank juga berbual sedikit. Dia memberitahunya bahawa dia telah memikirkan tentang apa yang Teresa katakan tentang keadaan hidup mereka, dan bagaimana mungkin ia menghalangnya daripada bahagia atau mencari cinta semula. Dolores memberitahunya bahawa dia tidak pasti apa yang dia mahukan dari segi kehidupan romantiknya, tetapi dia adalah 'tempat selamatnya', dan dia pasti mahu dia ada di rumah bersamanya.

Di seberang bandar, Teresa telah menerima jemputan Margaret untuk pergi makan tengah hari dan berbual. Dia bermula dengan menjelaskan kehancuran persahabatannya dengan Danielle. Dia menjelaskan bahawa semuanya telah bermula apabila Danielle mendapat tahu dia akan melakukan lontaran kapak Dolores pesta , dan memberi amaran kepada Teresa bahawa Danielle mensabotaj semua hubungannya, dan mula membuat cerita dan pembohongan apabila dia kecewa, dan jelas dia cuba memecahbelahkan kumpulan itu.

Tambahan pula, dia berkata bahawa dia mahu Teresa melihat banyak 'bendera merah', tetapi Teresa berkata bahawa dia mempercayai orang sehingga mereka memberinya alasan untuk tidak melakukannya, dan setakat yang dia bimbang, Danielle tidak melakukan apa-apa perkara yang wanita lain telah menuduhnyadia,dan sehingga dia melakukannya, Teresa akan memberinya faedah keraguan. Sudah tentu, Margaret juga tidak melakukan apa-apa kepada Teresa, dan dia memberi jaminan kepada Margaret bahawa perkara-perkara baik di antara mereka.

Keseluruhan keadaan buruk menyebabkan Jackie memikirkan tentang keluarga, dan bagaimana dia telah membuang terlalu banyak masa untuk marah dengan kakaknya yang terasing. Dia menelefonnya, dan mereka berdua meminta maaf atas keretakan itu dan berkata mereka berharap mereka bercakap lebih awal, dan membuat rancangan untuk berjumpa antara satu sama lain tidak lama lagi.

Margaret juga mempunyai keluarga dalam fikirannya, dan dia menjemput kedua-dua bekas suaminya (yang berkencan dengan BFF bekas isteri suaminya sekarang), dan anak tirinya, yang sudah bertahun-tahun tidak bercakap, ke acara amalnya, dengan harapan tema acara akan meletakkan perkara dalam perspektif, dan memberi inspirasi kepada mereka untuk menyelesaikan isu mereka–ia tidak berjaya.

Dalam berita yang lebih baik, dia dan Jennifer berjaya melakukan skuasymerekaisu. Anehnya, kedua-dua wanita itu menyambut satu sama lain dengan pelukan dan ciuman udara, dan bersetuju untuk membiarkan masa lalu berlalu. Malah Dolores menerima dahan zaitun Jennifer, dan memberitahunya bahawa semuanya telah diampuni, tetapi dia perlu bercakap dengan Melissa, yang digeruni Jennifer. Tetapi akhirnya, Melissa memberinya laluan juga, selepas memberi amaran kepadanya untuk tidak membaling gelas ke arahnya lagi. Ia tidak panas dan kabur, tetapi hei, itu Jersey.

Musim yang liar dan indah ini akan berakhir dengan kemuncak minggu depan, dan keadaan menjadi agak meletup untuk wanita di pesta ulang tahun Jennifer, tetapi mereka bukan satu-satunya. Malah para suami turut terlibat kali ini—nantikan!

BERITAHU KAMI – FIKIR TENTANG EPISOD RHONJ TERKINI?