Episod malam tadi Suri Rumah Sebenar New York mendapati wanita itu berasa sedih, tetapi memikirkan perkara yang benar-benar penting, semasa mereka mengucapkan selamat tinggal kepada rakan yang telah meninggal dunia, dan hello sekali lagi kepada rakan yang memerlukan.

Bobby Zarin , suami kepada bekas ahli pelakon, Jill Zarin , meninggal dunia pada 13 Januari , 2018, selepas bertarung lama dengan kanser, dan semua wanita itu hancur.

Jill tidak meninggalkan persembahan dengan baik dengan wanita, tetapi mereka semua menyayangi Bobby, dan mereka semua bersetuju bahawa hidup terlalu singkat untuk menahan rungutan kecil.

Ramona gembira kerana dia telah menghubungi keluarga Zarin sebelum kematian Bobby, dan telah dapat berdamai dengan Jill, dan mengucapkan selamat tinggal kepada Bobby.

Bethenny tidak bercakap dengan Jill dalam hampir enam tahun, tetapi dia menghadiri pengebumian kerana dia sentiasa rapat dengan Bobby, dan hanya benar-benar ingin memberikan ucapan takziah kepada seorang wanita, walaupun tidak lagi berkawan, tahu telah mengalami kehilangan yang dahsyat.



Selepas pengebumian, Bethenny dan Jill berkongsi detik yang menyentuh hati , seperti yang Jill memberitahu Bethenny dia 'sangat bangga' dengan kehadirannya, dan menyatakan betapa Bobby sangat menyayangi Bethenny. Wanita-wanita itu berpelukan, dan juga berjaya ketawa melalui air mata mereka, apabila Bethenny bergurau tentang tiada beg hadiah.

Selepas itu, Bethenny merenung masa lalunya dengan pasangan itu, dan bagaimana dia tahu Bobby tidak pernah berkata tidak kepada apa-apa yang Jill mahukan...sehingga Jill memintanya untuk membetulkan hubungannya dengan Bethenny. Dia telah memberitahu Jill bahawa dia telah melakukan kesalahan, dan perlu berbaik semula dengan Bethenny sendiri. Tetapi ironisnya, dalam satu cara, dia membawa mereka kembali bersama, selepas semua.

Bethenny malah mendapat inspirasi untuk melangkah lebih jauh, dan pergi ke rumah Jill untuk menyertai keluarganya dalam duduk shiva, dan membawa anak perempuannya, Brynn , along, supaya Jill akhirnya dapat bertemu dengannya. Dia memberitahu Sonja tentang masa mereka bersama, dan berkata bahawa Jill telah mengakui bahawa dia telah salah pada masa lalu, dan berkata dia adalah orang yang berbeza sekarang.

Bethenny merasakan ia adalah tulen, tetapi tetap berhati-hati untuk memperbaharui persahabatan mereka sepenuhnya kerana dia telah 'dibakar' oleh Jill sebelum ini. Tetapi dia mengatakan bahawa jika Jill menghubunginya, dia akan menghubunginya kembali.

Dia menambah bahawa dia merasakan bahawa mereka semua menghabiskan terlalu banyak masa untuk menumpukan pada perkara karut, dan dia tiba-tiba mengalami kesukaran untuk mengekalkan kemarahan terhadap sesiapa sahaja—walaupun Ramona! Dia berkata bahawa dia tidak pasti apa yang 'tidak kena' dengan dirinya, tetapi dia tidak dapat menahan perasaan 'sentimental' kerana mereka 'semua telah melalui banyak perkara bersama-sama'. Ia adalah sisi kepada Bethenny yang jarang kita lihat.

Di seberang bandar, Tinsley sedang memikirkan tentang kehidupan baru, iaitu mencipta satu dengan teman lelakinya, Scott . Walaupun hakikat bahawa mereka hanya pernah kembali bersama selama beberapa minggu, dan hakikat bahawa dia tidak melamar, Tinsley berkata dia serius mempertimbangkan untuk berkahwin dengannya dan memulakan keluarga.

Sebenarnya 'serius mempertimbangkan' adalah meletakkannya secara sederhana. Dia lebih terdesak sehingga tahap psikosis. ibunya, Dale Mercer , datang melawat, dan kedua-duanya pergi membeli-belah untuk gaun pengantin. Adakah saya menyebut tidak ada cadangan?

Tetapi Tinsley benar-benar kelihatan mempesonakan dalam gaun itu, dan bergurau tentang Instagramme foto kepada Scott untuk 'mengerikannya,' tetapi dia dengan bijak menahan diri daripada berbuat demikian. Lagipun, ibu mungkin sudah cukup menggerunkan dia!

Dale memberitahu anak perempuannya bahawa dia telah 'bergurau' dengannya Scott semasa Krismas tentang bagaimana Tinsley 'kehabisan masa' untuk mempunyai anak, dan jika dia tidak bersedia, dia hanya perlu 'melompat kapal'. Dia fikir ia sangat kelakar kerana mereka kebetulan berada di atas bot pada masa itu.

Tinsley, bagaimanapun, gagal melihat humor itu, dan menegur ibunya kerana berpotensi 'menakutkannya.' Tetapi ibu Tinsley mahu menjadi besar..SEKARANG! Dia memberi anak perempuannya sepatu bot bayi dalam stok Krismasnya, dan tiba di New York dengan bil untuk penyimpanan telur beku Tinsley.

Mereka juga memanggil doktor Tinsley, yang membimbing mereka melalui prosedur yang akan dia jalani untuk menyuburkan dan menanam telur, dan menunjukkan kepada mereka gambar 7 biji telur, mendorong mereka berdua menangis dengan gembira, kerana mereka membayangkan seisi rumah Tinscotts kecil. Nah, itu sepatutnya melakukannya. Selamat tinggal, Scott, kami hampir tidak mengenali kamu.

Dan bercakap tentang kehidupan baru, Luann ditinggalkan pemulihan selepas sebulan, dan berkata bahawa dia berasa 'sangat baik' dan 'sihat', buat kali pertama selepas beberapa ketika. Dia mengakui bahawa dia telah 'mengubat sendiri' dengan alkohol, untuk beberapa lama, untuk meredakan 'sakit' dan 'penghinaan' perkahwinannya yang singkat dan bergolak dengan Tom.

Dalam usaha untuk kelihatan baik dan mengatasi semua itu, Luann, berkata bahawa dia tidak pernah benar-benar memberi dirinya peluang untuk menangani perasaannya, dan baru sahaja 'teruskan.' Dia berkata bahawa jika dia tidak mencapai 'muncak' dengan penahanannya, dia mungkin masih akan pergi ... dan minum.

Dia menyifatkan perasaan 'tergoncang hingga ke intinya', ketika dia berdiri di hadapan hakim, mendengar dia membaca litani pertuduhan terhadapnya, untuk jenayah yang dia tidak percaya, atau ingat, dia telah lakukan.

Wanita semua teruja dengan prospek Luann pulang ke rumah, dan mula merancang perjalanan spa untuk meraikannya, tetapi itu tidak bermakna mereka tidak berseronok sedikit dengan perbelanjaannya.

Sebelum ini Luann pulang ke rumah, wanita bertemu untuk bersenam di Con Body, gim yang diasaskan dan dikendalikan oleh bekas kontra. Ia dilengkapi seperti penjara, dengan tangkapan gambar untuk kad ID dan sel untuk bilik, yang menawarkan latihan berimpak tinggi tetapi penyelenggaraan yang rendah. Ia adalah konsep yang sangat cemerlang, dan para wanita mengagumi semangat keusahawanan pemiliknya.

Mereka menghiburkan kakitangan dengan kisah penangkapan Luann, dan bertanya soalan tentang kehidupan penjara, sebelum mencadangkan supaya mereka mengupah The Countess untuk bekerja untuk mereka. Andy Cohen , Adakah anda mendengar ? Ini boleh menjadi premis yang bagus untuk rancangan realiti baharu….Saya tahu saya akan menonton!

Sekarang, jangan fikir semua perasaan hangat dan kabur ini akan berpanjangan. Wanita-wanita itu akan pergi ke Spa Mayflower yang megah minggu depan untuk meraikan kepulangan Luann, dan dari apa yang saya dapat tahu, semua 'hidup ini terlalu singkat untuk perkara-perkara karut kecil' akan pergi terus ke luar tingkap. Nantikan!

BERITAHU KAMI – FIKIR MENGENAI TINSLEY EPISOD RHONY TERBARU?