Mauricio Umansky telah dipaparkan pada episod malam Rabu Tonton Apa Yang Berlaku Secara Langsung . Dan semasa persembahan, dia berkongsi apa yang dia tahu Kathy Hilton 's kehancuran di Aspen , yang berlaku pada beliau dan Kyle Richards ' Rumah Aspen $8.995 juta semasa dia tidur.

Minggu selepas itu Tambah Dada dilihat menuduh Kathy memarahi Kyle dan mengancam seluruh keluarganya pada Suri Rumah Sebenar Beverly Hills , Mauricio mendedahkan apa yang dia dapati apabila dia bangun sebelum menawarkan kemas kini di mana dia dan Kyle berdiri dengan Kathy dan mengaku mencari ketawanya habis Erika Jayne rawatan terhadap Garcelle Beauvais ' anak lelaki, 14 tahun Jax Nilon , “mengerikan.”

“Saya bangun malam itu, lewat, sudah awal pagi. Rinna sangat kecewa dengan semua yang dia dengar dan lihat. Kathy mempunyai masa yang sukar pada pagi itu dan ia adalah malam yang sangat sengit, tanpa persoalan,” ingat Mauricio pada episod 30 November WWHL . 'Saya tidak berada di sana jadi saya tidak dapat menyatakan dengan tepat apa yang dikatakan atau apa yang tidak dikatakan, tetapi tidak ada persoalan bahawa malam itu benar-benar sengit.'

Malam itu, dan minggu-minggu berikutnya, begitu sengit, sebenarnya, yang dialami oleh Kyle dan Kathy tetap terasing sejak.

'Sebenarnya mereka benar-benar tidak bercakap kerana semua ini telah hilang, dan saya hanya menyokong, menyokong Kyle dan akhirnya, semoga keluarga kembali bersama,' Mauricio mengesahkan.



Mengenai hubungannya dengan adik-beradik Kyle, Mauricio berkata, 'Saya dan Kim semuanya baik,' dan, 'Saya dan Kathy semuanya baik.'

'Untuk menjadi jelas,' dia menyambung. “Saya benar-benar keluar dari dinamik peribadi mereka. Ia adalah penyelesaian terbaik untuk saya. Saya menjauhinya. saya sokong Kyle 100 peratus pada semua yang dia katakan, lakukan, dan akan lakukan, dan itulah falsafah dan politik saya.'

Walaupun nampaknya sukar untuk dipercayai oleh sesetengah orang bahawa Mauricio terus tidur di tengah-tengah kehancuran Kathy, dia menegaskan kepada peminat yang ingin tahu bahawa dia tidak bangun di tengah-tengah drama itu.

“Saya sebenarnya sedang tidur. Mereka keluar sangat lewat malam itu. Mereka semua keluar. Mereka pergi ke Kelab Caribou. Saya bersama mereka sehingga kira-kira tengah malam, mungkin 12:30, dan kemudian saya letih. saya selalu buat. Sesiapa kenal saya tahu saya tidur awal. Saya balik rumah. Saya pergi ke katil dan semua sh-t berlaku ,” dedahnya.

Walaupun Mauricio bukan sebahagian daripada drama kehancuran, dia menghadapi beberapa tindak balas di tengah-tengah RHOBAmusim 12 selepas dia, Kyle, Dorit Kemsley , dan Paul 'PK' Kemsley dilihat ketawa selepas mengetahui bahawa Erika telah mabuk menyasarkan Jax, memberitahunya untuk “ keluar dari sini ” di majlis hari jadi Garcelle.

'Ketelusan penuh: Malam kami merakamnya, kami benar-benar tiada. Saya tidak melihat apa yang telah berlaku antara Erika dan Jax pada masa itu dan jadi kami merakamnya, ia berlaku, dan kemudian kami menonton rancangan itu dan apabila saya menonton rancangan itu, saya berasa sebak,” akui Mauricio. “Saya fikir ia mengerikan. Ia hanya dalam rasa yang buruk, dan rasa yang buruk. Saya berasa sangat teruk.”

Menurut Mauricio, dia segera menghubungi Garcelle untuk meminta maaf dan dia segera meminta maaf.

'Dia menerimanya dengan segera, benar-benar faham,' Mauricio berkongsi. 'Saya memberitahunya saya tidak tahu.'

“Sama ada Jax atau [ Portia Umansky ], saya juga begitu,” jelas Mauricio. “Melihat keadaan dan apa yang berlaku amat mengerikan. Saya tidak akan membenarkan itu. Ia benar-benar menjijikkan dan saya meminta maaf kepadanya. Saya memohon maaf hari ini, sekali lagi, kepada Garcelle dan kepada Jax.”

Juga pada hari RabuWWHL, Mauricio disoal oleh seseorang yang ingin tahu mengapa dia tidak menyebut Kathy dan Rick Hilton , siapa dia pernah bekerja untuk di firma hartanah Hilton & Hyland, apabila membincangkan bagaimana dia bermula dalam industri spinoff Netflix beliau , Membeli Beverly Hills .

'Realitinya saya tidak merasakan ia perlu disebut,' katanya. 'Ada banyak drama berlaku antara Kathy dan Kyle sekarang. Ada cukup perkara yang berlaku. Saya tidak perlu mengulanginya. Saya tidak perlu membawanya menjadi sesuatu yang baharu. Ia benar-benar tentang saya dan tentang kami dan bukan tentang orang lain jadi ia hanya sesuatu yang saya pilih untuk tidak disebut.”