Bahagian pertama daripada Suri Rumah Sebenar New York City Perjumpaan semula yang disiarkan malam tadi, dan dalam fesyen New York yang sebenar, ia termasuk TON jeritan. Tetapi entah bagaimana, kita semua tahu wanita-wanita ini akan kembali melepak seperti tiada apa yang pernah berlaku setelah semuanya dikatakan dan dilakukan kerana itulah cara mereka bergolek di NYC! Ambil perhatian wahai wanita BH!

Sudah tentu, nota sedih petang itu Bethenny membincangkan kesakitan tahun lepas. Dia bercakap tentang kematian teman lelaki tercintanya, Dennis, WHO meninggal dunia secara mengejut musim panas yang lepas. Dia bercakap tentang betapa tamparannya dan bagaimana dia akan sentiasa menyayangi Dennis. Dia juga tertanya-tanya sama ada dia boleh berbuat lebih banyak untuk membantunya. Ia adalah satu kehilangan yang dia mungkin tidak akan pulih sepenuhnya, katanya. Berita baiknya ialah dia mengambil langkah untuk meneruskan. dia mencari kebahagiaan dengan lelaki barunya, Paul, yang dia panggil 'sensitif' dan 'sedar.'

Dia berkata hubungannya dengan Paul telah benar-benar membantunya untuk menyembuhkan dan menghargainya dengan menyelamatkannya, secara emosi dan secara literal. Dia berada di sana untuknya semasa a episod anaphylactic baru-baru ini dia menderita selepas makan kerang. Doktor di ER memberitahunya bahawa jika dia tidak bertindak begitu cepat, dia mungkin tidak akan terselamat.

Bethenny turut bercerita tentang perasaan sesetengah orang bahawa dia telah berpindah dengan cepat, terutamanya kerana dia dan Dennis kononnya telah bertunang. Dia berkata dia menjalani hidupnya untuk dia dan anak perempuannya, Bryn, dan hanya dia yang tahu apa yang sesuai untuknya. Tetapi bagaimana dengan pertunangan itu? Dia mendakwa pada awal musim bahawa Dennis telah melamar. Kemudian pada musim ini, bagaimanapun, dia berkata dia sebenarnya dalam proses untuk menamatkan hubungan pada masa kematiannya. Tidak jelas kepada penonton di mana kedudukan hubungan mereka, dan mereka mempunyai soalan.

Bethenny menjelaskan bahawa dia memang menerima sebentuk cincin daripada Dennis sejurus sebelum kematiannya. Tetapi dia juga berkata hubungan mereka bukan semua yang dia perlukan, dan dia masih memikirkannya. Anda lihat, Bethenny mahukan kestabilan untuk dirinya dan Bryn, dan Dennis bukanlah pasangan yang paling boleh dipercayai. Dia menyebut dia kadang-kadang akan 'hilang' padanya, dan dia mengakui dia berasa 'sendirian' pada masa-masa dalam hubungan itu. Dia mengingati Hari Ibu terakhir mereka bersama. Dennis telah berjanji untuk meluangkan masa bersamanya dan Bryn, tetapi dia akhirnya membiarkannya tergantung. Ia bukan satu kejadian yang luar biasa, dan dia semakin bosan dengan dia mengecewakan mereka.



Bethenny juga mengemukakan soalan tentang a katerer kacak dia dilihat bercanda sebelum kematian Dennis. Adakah dia telah menipunya? Jawapan ringkasnya ialah tidak kerana perselingkuhan itu berlaku semasa dia berehat daripada Dennis. Dia berkata bahawa melihat gambar dia berjalan di sepanjang pantai dengan pelamar seksi, lebih muda telah menjadi 'pil yang sukar untuk ditelan' untuk Dennis, tetapi ia tidak serius. Dia berkata ia adalah hubungan jangka pendek (hanya kira-kira enam minggu). Dalam gayanya yang biasa, Dennis cepat-cepat membongkok ke belakang untuk kembali ke arah kebaikannya selepas dia menunjukkan kepadanya bahawa dia bukan satu-satunya permainan di bandar.

Wanita yang lain juga bercakap tentang Dennis dan betapa hebatnya dia. Dorinda, terutamanya, bersimpati dengan Bethenny. Dia kehilangan suaminya dan memahami kesakitan tertentu yang datang dengan kematian seseorang yang begitu dekat. Bethenny berkata Dorinda telah menjadi sistem sokongan yang hebat sepanjang masa. Dorinda membantu Bethenny menyedari bahawa tidak mengapa memberi masa untuk berduka dan merasai kemusnahan penuh kehilangannya. Dorinda juga memahami bahawa adalah penting untuk memberi Bethenny 'ruang'.

Apabila ditanya sama ada dos berlebihan Dennis telah menjadi panggilan bangun Luann mengenai dirinya sendiri isu dengan ketagihan, dia berkata 'tidak.' Dia berkata mereka adalah situasi yang agak berbeza, tetapi dia menambah bahawa dia sangat menyukai Dennis, walaupun dia 'belum mengenalinya dengan baik.' Tunggu apa?! Tidakkah kita mendengar bahawa dia mempunyai diminta meminjam ENAM JUTA dolar daripada lelaki itu? Dan dia tidak mengenalinyaitubaik'?! Sedih! Apa yang dia minta jika dia mengenali seseorang dengan baik—darah, anak sulung mereka?! Sheesh!

Bethenny menjelaskan bahawa Luann telah berada di a tempat yang sangat teruk pada masa itu dan mungkin 'manik' apabila dia membuat permintaan itu, dan bahawa dia sebenarnya telah meminta Bethenny untuk bertanya kepadanya (oh, itu hampir tiada bezanya!). Dia teringat Luann memanggilnya dalam keadaan panik, mengatakan ia adalah 'kecemasan.' Luann berkata dia memerlukan Bethenny untuk meminta Dennis meminjamkan wang untuk membeli rumah yang dia secara positif 'taksub' pada masa itu. Bethenny berkata tidak, sudah tentu. Dia juga menegaskan bahawa Dennis telah melakukan cukup banyak untuk Luann dengan menghubunginya dengan salah seorang peguam paling berkuasa di dunia untuk membantu kes mahkamahnya selepas penahanan DUInya.

Ia bukan satu-satunya langkah sesat yang dilakukan oleh countess sepanjang tahun lepas. Hubungannya benar-benar menderita kerananya, terutamanya persahabatannya yang lama dengan Dorinda. Kedua-duanya pergi hampir 10 bulan tanpa bercakap selepas Dorinda tengking Luann semasa persembahan kabaretnya tahun lalu, dan pertengkaran jahat kedua-duanya semasa percutian musim lalu.

Dorinda terluka kerana Luann tidak memaafkan, tetapi Luann juga terluka. Dorinda telahcarakeras, tetapi mungkin dia mempunyai alasannya. Mengikuti diapertamamasuk pemulihan , Luann telah menjadi hakim-y dan berkhutbah tentang alkohol, dan dia telah menghukum Dorinda untuk minum sendiri. Ia hanya datang dari seseorang yang telah ditangkap kerana berkelakuan mabuk dan tidak senonoh, dan Dorinda tidak membuang masa memberitahunya.

Tetapi Dorinda telah menyakitkan hati, dan Luann lambat untuk memanaskannya kembali. Walaupun selepas mereka berdua menuju ke arah perdamaian, ia masih belum mencukupi untuk Luann. Seperti yang Bethenny katakan, Luann 'gembira' duduk di atas kudanya yang tinggi dan melihat Dorinda merenung untuk meminta maaf. Ia tidak perlu dan kejam. Berdepan dengan fakta, Luann tergerak hati untuk bersetuju. Dia berkata dia berada di 'tempat yang buruk' dan sangat benci melihat Dorinda begitu sakit hati dan marah kepadanya. Dia berdiri dan berjalan ke arah Dorinda, dan kedua-duanya memeluknya dan menangis. Mereka berkata bahawa mereka berdua benar-benar merindui masa-masa indah yang mereka lalui sepanjang persahabatan mereka selama 13 tahun. Berita baiknya ialah ia nampaknya semakin pulih!

Pertunjukan itu berakhir dengan para wanita bersemangat tinggi, tetapi jangan mengharapkan muhibah itu bertahan terlalu lama. Kami masih mempunyai dua lagi rancangan perjumpaan semula, dan ini ialah RHONY. Nantikan!

Kredit Foto: Heidi Gutman/Bravo