Baik, penonton, musim 11 daripada Suri Rumah Sebenar Atlanta akhirnya berakhir malam tadi dengan ansuran terakhir perjumpaan itu, ketika para wanita membincangkan detik-detik yang lebih dramatik musim ini. Inilah yang mereka katakan:

Sebagai permulaan, mereka membincangkan apa yang mungkin momen paling meletup (dan paling tidak masuk akal) sepanjang musim- -NeNe kehancuran yang lengkap dan menyeluruh padanya Parti 'Bye Wig'. Seperti yang penonton akan ingat, dia berada dalam keadaan yang teruk sepanjang petang, tetapi menjadi psikopat sepenuhnya ketika itu Juga dan Porsche masuk ke dalam almari dia. NeNe sebenarnya menjadi ganas, dan cuba memaksa mereka keluar dari almari secara fizikal kerana dia berkata ia terlalu kemas untuk ditemani.

Sememangnya, jika anda seorang pelawat di rumah seseorang—rakan atau tidak—dan hos anda memberitahu anda bahawa kawasan tertentu di rumah mereka adalah terlarang, anda harus menghormatinya dan jangan keluar. Tetapi kedua-dua Kandi dan Porsha berkata mereka fikir NeNe hanya bermain-main, dan selain itu, dia sentiasa bercakap besar tentang almarinya, dan memberitahu mereka bahawa mereka perlu melihatnya, jadi apabila peluang untuk melihatnya secara peribadi muncul, mereka terus masuk. .Reaksi NeNe, bagaimanapun, adalah melampaui batas. Tetapi 'over the top' mungkin merupakan pernyataan yang melampau. Dia mengoyakkan baju seorang jurukamera dalam usaha menghalangnya daripada merakam di dalam almarinya (mestilahsungguhberantakan di sana!) dan menurut wanita itu, seorang penerbit telah dimasukkan ke hospital selepas dicakar, lebam, 'tercekik,' dan giginya tercabut!

Bahagian yang gila ialah mengingati semula adegan itu seolah-olah tidak mengganggu NeNe sedikit pun. Dia berulang kali membulatkan matanya, menghisap giginya, dan memperkecilkan keadaan. Dia juga mewajarkan keseluruhannya dengan mengatakan bahawa mereka menyaksikan dia mengalami 'kerosakan', dan seterusnya mengatakan bahawa dia tidak akan 'diperhatikan' mengenainya, dan tidak merasakan keperluan untuk terus mengulanginya.

Porsha cuba menjelaskan bahawa fakta bahawa NeNe mengalami 'kerosakan' tidak menjadi alasan dia meletakkan tangannya pada orang. Dia menambah bahawa keseluruhan kejadian itu 'menakutkan,' terutamanya kerana dia hamil pada masa itu, dan sesiapa yang mengatakan bahawa ia tidak berbohong. Nampaknya, Porsha telah ditolak dengan kuat semasa huru-hara sehingga dia jatuh ke hadapan, dan tali pinggangnya tercabut. NeNe menafikan menolaknya, dan mendakwa bahawa dia sebenarnya tiada di mana-mana dekat Porsha sepanjang dia berada di dalam almari. Jadi almari itu bukan sahaja tidak kemas, tetapi juga cukup besar untuk memuatkan sekurang-kurangnya 5 orang tanpa NeNe cukup dekat dengan Porsha untuk menolaknya dari belakang?! Nampaknya tidak mungkin, tetapi NeNe berkata dia telah selesai membincangkannya, dan itu bermakna sudah tiba masanya untuk meneruskan.



Andy kemudian dengan mahir mengarahkan perbualan ke arah Cynthia, dan hubungan barunya. Cynthia melaporkan bahawa dia gembira dengan boonya, penyampai sukan, Mike Hill, dan berkata dia akan berkahwin dengannya jika dia bertanya, walaupun dia bersumpah dia tidak akan berjalan di lorong lagi.

Wanita-wanita lain juga nampaknya menyangka Mike adalah satu-satunya NeNe, yang mengatakan dia sangat menyukainya. Malah, perkara-perkara sangat baik sehinggakan Leon, Bekas Cynthia, dan bapa kepada anak perempuannya, Noel, meluluskan. Cynthia berkata kedua-dua lelaki itu benar-benar bertemu sebelum dia bertemu Mike, dan sudah mempunyai hubungan baik. Dia berkata bahawa Mike memahami bahawa dia adalah perjanjian pakej, yang datang dengan bukan sahaja seorang anak perempuan, tetapi seorang bekas yang perlu meluluskan sesiapa sahaja yang akan berada di mana-mana berhampiran anak perempuannya.

Eva juga dilaporkan gembira dengan dirinya sendiri Mike, yang kami semua menyaksikan dia berkahwin dalam a majlis mewah yang berharga lebih daripada $240,000. Dia berkata tanda harga itu lebih berbaloi kerana hari besar itu 'hebat,' dan dia menikmati setiap minitnya. Tetapi bagaimana dengan keadaan kewangannya? Baiklah, Eva berkata dia membuat lebih daripada cukup wang sebelum perkahwinan itu untuk meninggalkan hutangnya. Itu pasti beberapa gig, kan? Apabila ditanya dengan tepat apa yang mereka perlukan, Eva berkata dia membuat sehingga $40,000 untuk siaran media sosial, dan agak selesa, terima kasih. Hmmm–siaran media sosial. Siapa tahu?

Nampaknya, pengiring pengantinnya tidak tahu dia mempunyai kesibukan sampingan yang begitu menguntungkan. Jika tidak, mereka mungkin tidak akan pergi ke sana Marlo bercakap tentang bagaimana pecah Eva adalah. Eva enggan menyatakan pengiring pengantin mana yang bercakap di luar sekolah, tetapi Eva berkata dia tahu betul siapa pelakunya–pembantu rumahnya dan bekas sahabat karibnya, Shanita. Wanita lain menyokong dakwaan Marlo bahawa ia adalah lebih daripada seorang, tetapi Eva tidak begitu prihatin dengan mereka. Lebih daripada segala-galanya, dia mengambil berat tentang keselamatannya, yang katanya dilanggar oleh wanita lain apabila mereka pergi mencari maklumat lesen memandunya, dan membocorkannya kepada dunia, memaksa dia berpindah sebelum dia semestinya bersedia.

Anda lihat, bekas Eva, dan 'penderma' sperma anak perempuannya, telah menganiaya semasa hubungan mereka, dan dia mendakwa bahawa dia sentiasa perlu berpindah untuk memastikan mereka berdua selamat. Menurut Eva, dia berjaya menemuinya, dan muncul, di setiap tempat yang dia tinggal sejak perpisahan mereka. Marlo dan yang lain nampaknya tidak membeli cerita ini, terutamanya kerana siaran media sosial lima tokoh yang dibualkan oleh Eva. Pastinya, sesiapa yang takut ditemui akan mengelak dari terus-menerus menyiarkan kedatangan dan kepergian mereka, bukan? Seseorang akan berfikir begitu. Bagaimanapun, Eva menegaskan bahawa dia bercakap benar, malah mengeluarkan air mata ketakutan dan kekecewaan untuk menyokong dakwaannya.

Eva juga meluahkan kekecewaan dengan NeNe, yang berjanji tidak akan dimiko semasa membincangkan situasi dengan Eva di luar pembukaan restoran Kandi. Eva tidak tahu keseluruhan perbualan mereka telah dirakam sehingga dia menonton episod itu, dan sememangnya berasa dikhianati. Nene berkata dia 'maaf dia berasa begitu,' tetapi ia diselitkan dengan sindiran, dan selain itu semua orang tahu mengatakan anda meminta maaf kepada seseorang dengan cara tertentu sebenarnya lebih buruk daripada tidak meminta maaf sama sekali.

Tetapi bercakap tentang pengkhianatan, apabila kasut itu berada di kaki yang lain, NeNe tidak dapat mengendalikannya. Ini membawa kita kepada Cynthia menjemput bekas pasangan pelakon, Kenya ke majlis pelancaran untuk minuman khasnya. Cynthia mendakwa bahawa dia tidak tahu Kenya akan benar-benar muncul, tetapi NeNe tidak membelinya, dan merasakan bahawa Cynthia tidak sepatutnya menjemputnya sejak awal selepas dia mengetepikan NeNe di akhbar. Sudah tentu, Kenya sebenarnya tidak mengatakan apa-apa yang buruk. Seorang peminat bertanya kepadanya siapa yang dia akan hantar teks, telefon atau padamkan, dan dia berkata dia akan memadamkan NeNe. itu sahaja. Bukan masalah besar, bukan? Tetapi seseorang tidak melintasi NeNe, dan meneruskan kehidupan mereka. Mereka perlu mendengar tentangnya selama berbulan-bulan, bahkan bertahun-tahun, sehingga NeNe berpindah kepada orang lain.

Semua orang melihatnya melakukannya–terutamanya Cynthia, yang merupakan salah seorang kawan baik NeNe dan penyokong terbesar selama sembilan musim yang lalu. Dia berkata malam tadi bahawa NeNe terkenal kerana 'membuang orang' sebaik sahaja dia marah, dan dia pastinya tidak salah tentang itu. Tambahan pula, dia berkata bahawa jika NeNe mahu bertengkar dengannya kerana beberapa 'bajingan kecil', maka jadilah ia. NeNe berkata dia 'baik', tetapi Andy menegaskan bahawa dia tidak berbunyi 'baik', dan sebenarnya, dia seolah-olah memberitahu Cynthia supaya tidak membiarkan pintu memukulnya semasa keluar, dan Cynthia berkata dia tidak dapat keluar dengan pantas.

Cynthia berkata dia bosan menjadi orang yang lebih besar, dan dia benar-benar tidak percaya bahawa NeNe tidak akan memberinya faedah daripada keraguan itu. Dalam pembelaan NeNe, bukti tidak betul-betul menyebelahi Cynthia. Dalam perbualan yang dirakam dengan kedua-dua Kandi dan teman lelakinya, Mike, Cynthia boleh didengari mengatakan bahawa dia akan 'bertindak seperti' dia tidak tahu Kenya akan datang, seolah-olah meminta mereka untuk membantunya meneruskan permainan itu. Tetapi Kandi membelakanginya. Dia menegaskan bahawa Cynthia benar-benar tidak tahu Kenya akan berada di sana. Dia menambah bahawa, sebenarnya, dialah yang meyakinkan Kenya untuk hadir, dan Kenya telah memintanya untuk membuat kejutan.

NeNe masih tidak membelinya, tetapi Cynthia mengemukakan perkara yang baik. Apa yang dia akan dapat daripada menentang NeNe, dan memulakan pergaduhan dengannya Jawapannya: tiada apa-apa. Tiada siapa yang mahu berpusing-pusing dengan NeNe. Ia meletihkan, dan Cynthia daripada semua orang secara amnya cenderung untuk mengelakkan drama dan kacau periuk. Tetapi Andy mempunyai soalan yang lebih baik: apa yang Cynthia dapat daripada berkawan dengan NeNe pada mulanya? Jawapannya untuk itu datang tanpa teragak-agak: 'tidak ada.' NeNe bersetuju.

Pada akhirnya, Cynthia berkata bahawa dia 'memiliki' bagaimana keadaan itu kelihatan, tetapi berkata bahawa NeNe telah mengatakan banyak perkara jahat tentang dirinya sejak itu. Dia berkata bahawa dia berada pada satu titik dalam hidupnya di mana dia tidak akan menekankan dirinya tentang apa-apa yang tidak lagi membawa ketenangan kepadanya. NeNe sama sekali tidak memberi maklum balas terhadap perkara ini, tetapi yang lain berharap dengan masa, kedua-dua bekas rakan itu akan mencari jalan kembali kepada satu sama lain.

Dalam berita yang lebih baik, Porsha dan Kandi kedua-duanya berkata mereka merasakan bahawa mereka akhirnya berada di tempat yang baik antara satu sama lain, dan Porsha berikrar untuk berada di lebih banyak acara Kandi sebaik sahaja dia 'menggugurkan' bayi P.J.

Mereka mengakhiri malam dengan doa untuk P.J selamat sampai , dan kesedaran bahawa mereka semua saling mencintai, yang dipimpin oleh Porsha.

Nah, penonton, itu adalah penutup pada musim lain RHOA. Cepat balik, pic!

BERITAHU KAMI – FIKIR-FIKIR MENGENAI REUNION DAN MUSIM RHOA INI? ADAKAH KECIL UNTUK NENE BERTEMU DENGAN CYNTHIA ATAS JEMPUTAN KENYA KE PESTANYA?