Wanita-wanita dari Suri Rumah Sebenar New Jersey telah menjadi tidak tertahankan sama sekali.

Saya tidak pasti sama ada semua drama ini adalah percubaan untuk meningkatkan rating, atau jika mereka benar-benar hilang akal, tetapi mereka benar-benar huru-hara–dan anda tidak boleh membawanya ke mana-mana. Saya rasa ada dua masalah: perjalanan..perjalanan nampaknya membawa keluar yang paling teruk dalam semua suri rumah di seluruh papan, dan makan..jika mereka makan (atau minum) bersama-sama, terutamanya di restoran mewah, anda boleh bertaruh akan ada jeritan, kutuk, dan jika itu Jersi, sesuatu akan rosak. Dalam episod malam tadi, mereka benar-benar mengalahkan diri mereka sendiri, begini ceritanya:

Apabila kami menjemput wanita-wanita itu, mereka baru bangun dari tidur, dan masih terhuyung-huyung dengan peristiwa malam sebelumnya. Sekiranya anda terlepasnya, Margaret dan Jennifer terlibat dalam pergaduhan kucing kecil yang jahat–mungkin untuk salah seorang wanita yang paling tidak masuk akal. Hakikatnya ialah kedua-dua mereka tidak suka antara satu sama lain, dan hanya menggosok satu sama lain dengan cara yang salah. Sudah begitu sejak mereka bertemu. Tetapi perkara berbeza di Mexico. Mereka bersenjata untuk satu sama lain, dan kedua-duanya keluar dari barisan.

Ia bermula dengan Jennifer mengamuk kerana Margaret, Melissa , dan sakit tidak meminta abangnya mereka bentuk rantai leher yang mereka beli Teresa sebagai hadiah untuk meraikan pertandingan bikininya berakhir, dan dia menyifatkannya sebagai hodoh, dan berakhir dengan Margaret memberitahunya bahawa pelapik bibirnya menjadikan mulutnya kelihatan seperti 'monyet a*****e.” Sememangnya, jeritan dan serbuan tidak lama kemudian diikuti. Ia bukan saat terbaik mereka.

Tetapi cahaya hari baru membawa perspektif baru, bukan? Nah, tidak tidak. Margaret, sudah tentu, menyalahkan Jennifer, dan merasakan bahawa dia benar-benar gila, tetapi Teresa dan Danielle tidak boleh menyalahkannya sama sekali, memandangkan apa yang Margaret katakan tentang penampilannya. Teresa mula berasa berbeza terhadap Margaret, dan sejak itu Perkahwinan Danielle. Sudah tentu, Danielle benar-benar menjadi binatang bridezilla, tetapi Teresa merasakan bahawa Margaret 'meniup perkara di luar kadar' semasa perjalanan ke Bimini. Melissa dan Jackie , sebaliknya, hanya malu dengan semua jeritan, tetapi lebih daripada segala-galanya, mereka kecewa dengan Teresa.



Melissa mengingatkan Jackie bahawa Teresa tidak pernah menjadi hakim perwatakan yang terbaik (anda tidak berkata!) dan mereka tidak boleh percaya bahawa dia hanya duduk di sana semasa Jennifer memanggil hadiah yang mereka berikan kepadanya hodoh, dan kemudian mengejarnya apabila dia pergi menghentak-hentak. Maksud saya, jika rakan anda membelikan anda rantai leher bernilai $2,000, dan rakan lain menyebutnya hodoh betul-betul di hadapan mereka, tidakkah anda sekurang-kurangnya mempertahankan hadiah itu, dan mengatakan ia cantik kepada anda kerana mereka membelinya untuk anda?

Dengan bijak, telah diputuskan bahawa wanita akan dibahagikan kepada dua kumpulan berbeza untuk hari itu, supaya semua orang berpeluang untuk menyejukkan badan. Teresa, Jennifer, Danielle, dan Melissa pergi membeli-belah dan makan tengah hari (ya, restoran lain) dan Margaret, Dolores, dan Jackie bersantai di tepi kolam. Dolores memberitahu bahawa dia dan Jackie mempunyai perjuangan yang sangat menyedihkan. Dolores juga pernah bergelut dengan gangguan makan pada masa lalu, dan dia berkongsi foto dirinya kelihatan kurus yang menakutkan. Kemudian Jackie bertanya kepada Margaret soalan yang membara yang berada di fikiran semua orang sejak keburukan malam sebelumnya: bagaimana rupa seekor monyet****** pula?! Nasib baik, mereka semua mempunyai telefon mereka dan dengan cepat menemui banyak gambar.

Keadaan menjadi lebih serius di seluruh bandar. Semasa Teresa, Jennifer, Danielle dan Melissa berbincang pada malam sebelumnya, dan Jennifer sebenarnya mula tergelak melihat keseluruhannya, Danielle memutuskan untuk menambah baik perkara itu, dan cara terbaik untuk melakukannya ialah membuat semuanya tentang dirinya sendiri. Dia teruskan tentang betapa terlukanya dia dengan tindakan Margaret, memanggil mereka berniat jahat dan jahat. Ia mengambil perkara yang terlalu jauh, dan Melissa melangkah untuk mempertahankan Margaret, tetapi dalam usaha untuk membuktikan maksudnya, Danielle berkata kekurangan Margaret mungkin menjadi sebab Margaret tidak mempunyai hubungan dengan anak tirinya.

Bagi Melissa, ini adalah jambatan yang terlalu jauh, dan dia memberitahu Danielle bahawa dia perlu berhenti kerana kanak-kanak dilarang sama sekali. Danielle memberitahunya untuk 'berhati-hati' terhadap Margaret, dan pergi menyerbu, menjerit bahawa dia tidak pernah melakukan apa-apa untuk menyakiti Melissa. Melissa menjerit selepas dia bahawa dia marahkan dia, dan sebelum Teresa boleh membuka mulut sepenuhnya untuk mempertahankan Danielle, Melissa menyuruhnya 'STFU' kerana dia mula mempercayai semua yang orang katakan tentang Danielle, dan menyerbu dirinya sendiri.

Teresa mengejar Melissa, manakala Jennifer pergi untuk menghiburkan Danielle. Apabila Teresa mengejarnya, Melissa menjelaskan bahawa dia marah tentang Danielle yang membesarkan anak-anak Margaret, tetapi Teresa mempertahankan Danielle, dan mengatakan bahawa perkara yang dia katakan tentang hubungan Margaret dengan anak-anaknya adalah benar. Ini membuatkan Melissa terkejut. Lagipun, mereka baru sahaja menangkap Danielle dalam pembohongan di milik Milania mendengar parti apabila Melissa bertanya kepadanya sama ada perkara yang dia katakan Margaret tentang tidak boleh mempercayai Teresa dan Melissa adalah benar, dan kini Teresa membelanya—sekali lagi?!

Sementara itu, Danielle menjelaskan kepada Jennifer bahawa dia bertindak balas dengan 'sakit dan sakit,' dan Jennifer jatuh cinta kepada mangsa yang bermain cangkuk, garisan dan benam. Dia berasa buruk, dan berkata dia tidak faham mengapa semua orang begitu keras terhadap Danielle. Malangnya–dia baru, tetapi dia akan belajar tidak lama lagi.

Petang itu, wanita pergi makan malam, dan anda tidak akan pernah meneka apa yang berlaku–semuanya berubah menjadi lebih teruk. Mengejutkan, bukan? Semasa wanita itu duduk untuk menjamu selera di restoran tepi pantai yang indah, dan mula memesan koktel, Melissa mengulas 'here we go' apabila Jennifer memesan tequila lurus. Apabila Jennifer ingin tahu apa yang dimaksudkan oleh Melissa, Margaret menjawabnya. Dia berkata bahawa dia tidak menyangka Jennifer menyedari bunyinya apabila dia telah minum sedikit. Di sini kita pergi lagi, sesungguhnya!

Jennifer mencadangkan bahawa mereka hanya membincangkan 'gajah di dalam bilik'. Melissa membangkitkan fakta bahawa Teresa tidak dapat menikmati hadiah yang mereka berikan kepadanya, dan Jennifer berkata dia memahaminya, tetapi komen ceroboh Margaret akhirnya sampai kepadanya. Margaret berkata bahawa Jennifer memutar belit segala-galanya dan membuat semuanya tentang dirinya sendiri. Jennifer berkata ia bukan kali pertama Margaret 'menyerang' dia. Margaret berkata dia tidak pernah melakukan perkara seperti itu.

Jennifer menunjukkan Margaret Komen 'pengantin pesanan mel'. tentang tunang abangnya, tetapi Margaret berkata itu tidak ada apa-apanya berbanding dengan apa yang Jennifer katakan tentang ibunya. Kemudian Jennifer sebenarnya mengemukakan satu perkara yang cukup baik, dia berkata bahawa jika dia tidak mahu sesiapa mengatakan apa-apa yang buruk tentang ibunya, dia sepatutnya menyimpan fakta bahawa dia telah berpacaran dengan lelaki yang sudah berkahwin ketika Margaret membesar dengan dirinya sendiri. Dia menambah bahawa perkara sedemikian adalah sangat 'tabu' di matanya, dan secara kebetulan, dia menambah, itu juga sebab Margaret begitu selesa dengan penipuan. Aduh!

Margaret sekali lagi membangkitkan fakta bahawa suami Jennifer tidur di rumah kolam - 'atau di katil teman wanitanya,' yang dia katakan sebagai 'perkataan di jalanan.' Ia adalah di luar batasan, apatah lagi sama sekali tidak berasas, dan Jennifer memberitahunya kepada STFU, sebelum dengan tenang melipat serbetnya, dan meninggalkan meja. Danielle, sudah tentu, berada tepat di hadapannya.

Dolores memberitahu Margaret bahawa komennya tentang suami Jennifer yang mempunyai teman wanita adalah jauh di bawah tali pinggang, dan Teresa bersetuju bahawa ia adalah perkara yang mengerikan untuk dikatakan. Lagipun, Teresa mempunyai banyak pengalaman dengan khabar angin tentang kecurangan dalam perkahwinannya sendiri, jadi dia tahu bagaimana rasanya. Melissa berkata Margaret telah membuatnya terdengar seperti dia benar-benar mengetahui sesuatu, dan bahawa ia telah mengelirukan, dan Jackie berkata bahawa dia juga akan sangat marah, jika Margaret berkata sedemikian tentang suaminya. Margaret hanya mengangkat bahu, dan berkata dia hanya memberi sebaik yang dia dapat. Selain itu, dia berkata, dia jelas terkejut, jadi mungkin ada kebenarannya.

Tetapi hukuman wanita itu pasti berkesan, kerana apabila Jennifer dan Danielle kembali ke meja, Margaret mengambil jalan yang tinggi. Dia mengakui bahawa dia tidak tahu apa-apa tentang suami Jennifer atau perkahwinannya, dan dia hanya membuat komen untuk menyakitinya, dan mengatakan bahawa dia menyesal. Jennifer mesti berasa sama matang pada masa itu, kerana dia juga mengakui bahawa dia telah berkata perkara yang menyakitkan hati, dan dia bersetuju untuk membiarkan sahaja perkara itu berlalu. Makan malam sebenarnya berakhir dengan baik.

Keesokan harinya, para wanita pergi menunggang unta di pantai (siapa tahu anda boleh menunggang unta di pantai di Mexico?!) dan terus menikmati kebersamaan antara satu sama lain. Sebenarnya, hanya ada sedikit gangguan sepanjang hari, dan ia berlaku apabila Teresa membesarkan Joe 'pulang pada bulan Mac.' Mac mana yang dia cakap?! Dan 'rumah' yang mana? Bagaimanapun, dia bercakap tentang bagaimana dia berkata dia tidak sabar untuk bersamanya dan bagaimana dia benar-benar kelihatan berubah semasa dia 'menjauhan'.

Dolores memberi amaran kepadanya untuk berhati-hati, dan tidak memberi sedikit pun perhatian mengenai cara Joe melayannya. Teresa ingin tahu apa yang Dolores maksudkan dengan itu, dan bertanya sama ada dia fikir dia akan bertindak dengan cara yang sama yang dia selalu lakukan, dan Dolores menjawab, ‘Saya rasa dia akan mencuba.’ Dan baiklah, Dolores bercakap benar. Tetapi demi kepentingan menjaga keamanan, mereka beralih untuk membincangkan topik yang lebih ringan. Ia sebenarnya agak bagus…sehingga tiba masa untuk makan lagi.

Wanita-wanita itu memutuskan untuk menghabiskan malam terakhir mereka di Mexico di sebuah restoran yang indah, yang pengurusannya bijak menyediakan meja luaran peribadi untuk mereka. Segalanya bermula dengan baik, dengan Jennifer menjemput semua wanita ke pesta ulang tahunnya yang akan datang. Kemudian, dia dan Teresa secara main-main 'menggoda' antara satu sama lain, dan Teresa mengulas betapa dia sangat menyayangi bibir Jennifer. Ia adalah wilayah yang berbahaya, memandangkan topik makan malam mereka dari beberapa malam sebelum ini, tetapi ia akan berlalu tanpa disedari sekiranya Danielle dapat menutup mulutnya, tetapi ayolah…itu Danielle. Dia segera berkata bahawa wanita itu telah membincangkan bibirnya sebelum ini, dan mengemukakan komen 'monyet a******' Margaret. Maafkan dia, ini bukan semua tentang dia untuk sesaat, jadi dia tidak dapat menahan diri. Sememangnya, komen bibir itu bukan tentang dia, tetapi dia sial, dia berada dalam mood untuk berdebat. Mintalah, maka kamu akan menerima.

Margaret memberitahunya dia tidak kisah, dan memanggil Danielle penipu kerana membayangkan bahawa dia telah bercakap tentang bibir Jennifer lagi. Kemudian Teresa melangkah. Dia berkata bahawa Margaret telah berbohong sehari sebelumnya apabila dia mengatakan suami Jennifer mempunyai teman wanita. Margaret mengakui bahawa dia telah berbuat demikian, tetapi berkata dia segera mengakui bahawa dia telah berbohong dan telah meminta maaf. Danielle berkata ya, sekurang-kurangnya dia telah meminta maaf kepada Jennifer, dengan jelas menunjukkan bahawa Margaret tidak meminta maaf kepadanya. Margaret berkata bahawa Danielle adalah orang yang terhutang kepadanya permohonan maaf, yang melancarkan Danielle ke dalam keseluruhan monolognya tentang Margaret sebagai seorang yang mengerikan, yang telatahnya hampir merosakkan perkahwinannya, dan tindakan seperti itu yang membuatkan anak-anaknya menjauhkan diri. Ia terlalu banyak.

Margaret berkata anak-anaknya ada di sekeliling, cuma bukan di sekeliling Danielle, dan kemudian dia melemparkan wain merahnya ke muka Danielle. Ia adalah satu langkah yang berisiko. Danielle, seperti yang kita semua tahu, tidak bermain dengan geladak penuh, dan dia tidak menolak keganasan. Dia cepat-cepat melompat, dan tidak melemparkan wainnya, tetapi gelasnya ke arah Margaret, mendorong seorang pengawal keselamatan yang besar dan mengejutkan untuk menangkapnya ketika Margaret melarikan diri.

Sebaik sahaja dia pergi, wanita-wanita itu terus bertengkar mengenai situasi itu, dan Melissa memberitahu Teresa untuk menjauhkan diri daripada pergaduhan antara Margaret dan Danielle. Dia juga mencadangkan agar Jennifer, yang membuang tequilas seperti air untuk benar-benar duduk dan minum air. Dia menghukum mereka kerana kelakuan mereka, dan menuduh Danielle dan Jennifer membaling cermin mata kepadanya. Jennifer berkata dia tidak membaling gelas, tetapi jika dan apabila dia melakukannya, Melissa akan mengetahuinya, dan meraih gelas lain dan memecahkannya di atas meja, mencipta senjata yang kelihatan berbahaya, yang dianggap Melissa sebagai ancaman langsung. Dia cepat-cepat maju ke arah Jennifer, dan menunjuk ke mukanya, sambil berkata 'anda telah mendapat gadis yang salah!'

Pertunjukan menjadi hitam dari sana, tetapi percayalah, huru-hara Mexico ini masih jauh dari tamat…nantikan!

BERITAHU KAMI – FIKIR TENTANG EPISOD RHONJ TERKINI?