Musim 3 daripada Suri Rumah Sebenar Potomac bermula malam tadi dengan wanita melakukan yang terbaik: berteduh dan bangkit dalam urusan masing-masing.

Apabila kami berhenti dengan wanita, mereka semua masih tertanya-tanya tentang sebab sebenar di belakang milik Karen keputusan untuk berpindah dari Potomac, dan malam tadi, mereka akhirnya mendapat jawapan mereka.

Ternyata, mereka betul selama ini. Grande Dame of Potomac dan suaminya yang diisytiharkan sendiri, Ray , sebenarnya tidak 'menurunkan taraf' kepada Great Falls yang kurang diingini dengan pilihan, seperti yang mereka dakwa pada mulanya. Mereka terpaksa pergi sebab kewangan .

Yang lain kelihatan sangat teruja untuk akhirnya mengetahui kebenaran, dan pastinya tidak menyakitkan bahawa Karen dimalukan secara terbuka dalam proses itu.

Ray perniagaan berhutang berjuta-juta dolar dalam cukai belakang, dan kini IRS, sentiasa berpegang pada keuntungan, mahukan wang mereka. Karen mendakwa berada dalam kegelapan mengenai hutang cukai yang berlebihan sehingga dua jam sebelum berita itu tersebar.



Sudah tentu, yang lain juga tidak percaya, tetapi ia sebenarnya masuk akal. Syarikat Ray berada di belakang cukai mereka, bukan pasangan itu secara peribadi, dan dia mendakwa bahawa secara sah, dia tidak boleh bercakap dengan Karen tentang butirannya kerana orang lain terlibat.

Mungkin bunyinya agak redup. Tetapi Karen 'bergantung di sana', dan percaya bahawa 'The Black Bill Gates' akan mengendalikan perkara seperti yang dia selalu lakukan.

Sahaja Robyn telah bercakap terus dengan Karen tentang masalah kewangan Ray. Bukan kerana mereka sangat rapat, atau apa-apa, tetapi kerana Robyn adalah orang pertama yang menjawab panggilan telefon Karen.

Yang lain bergantung pada artikel dalam Washington Post, dan maklumat terpakai Robyn untuk mengikuti perkembangan situasi Karen, dan terdapat banyak perbualan rahsia di kalangan mereka yang membayangkan bahawa Karen masih menyembunyikan sesuatu.

Sekarang, anda akan fikir wanita-wanita ini mempunyai cukup banyak perkara dalam kehidupan mereka sendiri sehingga mereka tidak mempunyai masa untuk bergosip tentang Karen, tetapi mereka entah bagaimana berjaya menyelesaikan semuanya.

Gizelle mempunyai tiga anak perempuan, garis solek untuk dijalankan, dan boo baharu bernama Sherman Douglas , yang nampaknya cukup menggembirakan dia, kerana dia pergi lebih jauh untuk memperkenalkan dia kepada anak-anaknya..pertama sejak dia bercerai.

Ashley masih berselisih dengan suaminya, Michael , dan baru berpindah semula ke rumahnya, selepas tinggal berasingan untuk enam bulan terakhir. Tetapi mereka masih bergaduh dengan ganas dan kerap, dan kekal berselisih mengenai pengendalian restoran mereka dan ketidakupayaan Ashley untuk menetapkan sempadan kewangan dengan ibunya, yang kebankrapannya baru-baru ini telah menyebabkan dia patah.

Monica ialah sibuk dengan dua anak di bawah lima tahun, kerja amal dan membiasakan keluarganya dengan penggalian baru mereka yang mewah di Potomac.

Robyn dan suaminya yang terasing, Juan sudah kembali bersama, tinggal di bawah bumbung yang sama sekali lagi, malah berkongsi katil. Kedudukan kejurulatihan baharunya telah membuatkan mereka berada di tempat yang lebih baik dari segi kewangan, dan kini setelah beberapa tekanan hilang, mereka kelihatan cukup gembira.

Tetapi mungkin kembali pada permainannya membuat Robyn sedikit sombong? Dia menyokong apabila dia mula-mula mendengar tentang isu wang Karen, dan Karen sangat menghargai kekurangan pertimbangannya, dan nasihat tentang tidak terlalu keras terhadap Ray.

Tetapi sekarang, sama seperti yang lain, Robyn terasa Karen sedang menyembunyikan sesuatu, dan dia tidak boleh terus menyokongnya jika dia tidak mengetahui 'semua butiran'. Juan dengan bijak memberitahunya bahawa butiran itu tidak penting, dan dia harus terus berada di sana untuk rakannya, dan rakannya, dan berhenti mencari kotoran.

Itu nasihat yang baik, tetapi Robyn tidak dapat menahan dirinya. Apabila Karen menjemputnya makan tengah hari untuk mengucapkan terima kasih atas semua sokongan dan nasihatnya, Robyn tidak membuang masa untuk berhadapan dengannya, mengatakan bahawa semua wanita mengesyaki dia menyembunyikan sesuatu, dan semua tetapi menuntut untuk mengetahui lebih lanjut.

Dia malah mencadangkan bahawa apabila Karen menghubunginya, dia telah melakukan 'kawalan kerosakan', dan bukan sekadar menghubungi rakan.

Seperti yang anda boleh bayangkan, ini tidak sesuai dengan Karen. Dia berasa marah kerana Robyn bercakap dengan orang lain tentang dirinya, dan mengulangi bahawa dia tidak tahu apa-apa tentang cukai perniagaan suaminya, dan mengatakan bahawa dia secara peribadi 'bebas hutang dan sarat'.

Lagipun, dia berkata, 'anda perlu membuat berjuta-juta untuk berhutang berjuta-juta', dan disebut dalam Washington Post adalah 'lencana kehormatan'. Saya rasa itu bergantung pada artikel itu, tetapi apa yang saya tahu?

Karen juga tidak mempedulikan kata-kata apabila bercakap mengenai kehidupan Robyn, mengatakan bahawa dia dan Juan tidak benar-benar bersama, dan dia tidak boleh berharap untuk membayar balik sebanyak wang yang terhutang oleh Ray, dan betapa beraninya Robyn mempersoalkan kewangannya apabila dia 'tinggal di Hanover'. Saya tidak pasti dengan tepat apa maksud bahagian terakhir itu, tetapi implikasinya nampaknya Karen masih lebih hebat daripada Robyn, dan lebih baik dia tidak melupakannya!

Karen menyerbu keluar dari restoran tanpa menghabiskan makanannya, dan berikrar tidak akan mempercayai 'kumpulan tikam belakang' ini lagi. Sheesh!

Nah, ia agak permulaan musim ini, dan nampaknya masih banyak lagi drama yang akan datang. Wanita itu akan mendapat pasangan pelakon baharu musim ini, dan dia kelihatan manis dan menggelegak pada mulanya, tetapi sesuatu memberitahu saya perkara itu tidak akan kekal. Dan minggu depan, Karen akan berdepan dengan wanita lain tentang perkara yang mereka katakan di belakangnya, dan apabila dia selesai…baiklah, katakan mereka akan berfikir dua kali sebelum menyeberangi Grande Dame lagi! Nantikan!

BERITAHU KAMI – APAKAH PEMIKIRAN ANDA MENGENAI RHOP RECAP? ADAKAH ANDA FIKIR KAREN BERSIKAP JUJUR TENTANG KEWANGANNYA?