Musim ketiga daripada Suri Rumah Sebenar Potomac telah berakhir malam tadi, dan saya mesti mengatakan bahawa sudah tiba masanya wanita ini mengambil tempat yang sah di Dewan Kemasyhuran Suri Rumah. Pernah menjadi adik tiri yang lebih muda dan kurang menarik bagi francais lain, wanita ini telah meningkatkannya secara besar-besaran, dan menjadi Cinderellas TV realiti.

Bahagian terbaik musim ini ialah semua wanita mempunyai banyak drama yang berlaku dalam kehidupan mereka sendiri, dan dengan pelbagai ahli kumpulan, jadi setiap jalan cerita adalah sama-sama menarik. Ia benar-benar usaha berpasukan. Tetapi jika saya perlu menamakan MVP, tajuk itu akan pergi ke Ashley Darby . Saya tahu. Tapi dengar cakap saya, okay?

Bukannya Ashley sangat disukai, malah semua yang menarik itu sendiri. Malah, dia mungkin yang paling kucar-kacir daripada semua wanita. Tetapi dia suka berkongsi secara berlebihan, dan bukan itu sahaja, dia suka orang lain berkongsi secara berlebihan, dan apabila mereka tidak, dia akan menggali kotoran (dan menggali dan menggali dan menggali). Dia mengingatkan Suri Rumah Sebenar di Atlanta Pengumpul Tulang, Sheree Whitfield , dengan cara yang.

Jika dia mempunyai teh, dia bukan sahaja akan menghidangkannya, dia akan menumpahkannya dengan panas, terus dari periuk dan ke pangkuan anda. Dan dia tidak meminta maaf untuknya.

Dan gadis ini memang usil! Dia mahu mengetahui segala-galanya tentang semua orang, dan musim ini, dia meletakkan perhatiannya kepada The Grande Dame, dirinya sendiri. Dia yakin sepanjang musim itu Karen menyembunyikan sesuatu, atau berbohong, dan bukannya menerima hakikat bahawa kehidupan, kewangan, perkahwinan, dan keadaan hidup Karen bukan urusannya.



Dia juga berjaya mendapatkannya Gizelle dan Robyn dalam pencariannya untuk kebenaran, dan ketiga-tiga wanita itu datang dengan skema separuh masak memandu ke rumah Karen di Great Falls, berpakaian dalam pakaian, untuk menghantar piza, dalam usaha untuk menentukan sama ada, atau tidak Karen benar-benar tinggal di sana. . Ia tidak masuk akal! Ini adalah wanita dewasa.

Tetapi adakah Ashley mempunyai maksud?AdakahKaren tinggal di sana? Dia mendakwa, tetapi dia menjadi sangat berhati-hati apabila subjek disebut, dan, menurut Ashley, jalan-jalan di Potomac telah berkata sebaliknya .

Pelan Pizza cukup bodoh untuk berfungsi…kecuali ia tidak berfungsi. Robyn, bermisai dan bertopi bola, membunyikan loceng pintu tiga kali, dan walaupun lampu menyala, nampaknya tidak ada orang di rumah. Tetapi, seperti yang Robyn katakan, dirinya sendiri, ramai orang tidak membuka pintu apabila mereka tidak mengharapkan pelawat. Dia juga melaporkan melihat dompet yang disangkanya milik Karen duduk di kaunter dapur ketika dia melihat melalui tingkap. Penonton mata helang mungkin juga perasan huruf H timbul pada tikar alu-aluan.

Gizelle menyangka bahawa Karen mungkin tinggal di rumah itu, dan mengisytiharkan misi mereka 'selesai.' Tetapi Ashley masih mempunyai keraguan, dan tertanya-tanya mengapa Karen tidak akan datang ke pintu. Dia hanya enggan memberi rehat.

Dan inilah perkara yang menarik tentang Ashley: dia menghabiskan masa untuk mengetahui bahagian bawah kehidupan peribadi 'rakannya', tetapi dia mempunyai masalah besar yang berlaku di rumahnya sendiri. Dia mahukan bayi, dan suaminya, Michael , adalah melindung nilai, walaupun mengetahui bahawa memulakan keluarga adalah 'tidak boleh dirunding' untuk Ashley.

Mereka telah bercakap mengenainya berkali-kali, dan dia mengemukakan setiap alasan dalam buku itu, daripada ingin menyingkirkan restoran mereka sehingga meragui kemahiran keibubapaan Ashley kerana ibunya sendiri. kekurangan di jabatan itu. Yang terakhir ini menyebabkan Ashley sakit, dan terdesak untuk mempertahankan maruah ibunya.

Tetapi dia tidak melihat tulisan di dinding. Michael jauh lebih tua daripada Ashley. Untuk meletakkan jurang umur dalam perspektif, pasangan itu mengenang tentang majlis pertunangan mereka, yang mempunyai tema 'dekad' yang melibatkan semua orang berpakaian sebagai tokoh terkemuka dari dekad mereka dilahirkan. Michael berpakaian seperti Sinatra, dan Ashley pergi sebagai Vanessa Williams, sekitar tahun 1984. Itu hampir menggambarkan semuanya.

Selain itu, Michael telah pun berada di sana dan melakukan itu, dan berkemungkinan tidak mahu mundur pada peringkat ini dalam hidupnya. Anak-anaknya sudah dewasa…mungkin lebih tua daripada ibu tiri mereka. Ibu dan bapa saudara Ashley percaya bahawa Michael lebih berminat untuk memiliki isteri trofi yang panas dan muda daripada membina keluarga. Dia tidak benar-benar mahu percaya bahawa itu boleh menjadi benar, sehingga dia bercakap dengan ahli terapinya, yang juga berkata nampaknya tidak mungkin Michael mahukan anak. Kemudian dia bertanya kepada Ashley soalan yang berkaitan: adakah dia benar-benar mahu mempunyai bayi dengan seseorang yang dia perlu berusaha keras untuk meyakinkan?

Selalu satu untuk meletakkan semuanya di atas meja, Ashley memutuskan sudah tiba masanya untuk duduk Michael LAGI untuk bercakap tentang bayi. Anehnya, walaupun pada masa itu, dia menghabiskan separuh masa untuk bergosip dengannya tentang Karen, dan mengapa dia dan Ray akan berpindah ke Great Falls, dan sama ada, atau tidak mereka benar-benar tinggal di sana.

Apabila ceramah akhirnyalakukanberalih kepada isu mereka sendiri, Ashley sekali lagi menyatakan pendiriannya, dan Michael, sekali lagi, menyatakannya, walaupun alasannya sedikit berbeza. Kali ini dia berkata bahawa dia mahu memastikan perkahwinan mereka berada di landasan yang kukuh, dan menunjukkan bahawa mereka sudah berpisah sekali sebelum ini. Dia menjelaskan bahawa pada masa itu, dia telah mula membuat rancangan untuk masa depan tanpa dia, dan dia memerlukan masa untuk beralih kepada memikirkan masa depan bersamanya.

Ia lebih daripada sama, dan Ashley jelas kecewa dengan sikapnya yang tidak komited. Semasa temu bualnya, dia memberitahu bahawa walaupun dia belum bersedia untuk menamatkan perkahwinannya, dia akan serius mempertimbangkan untuk pergi jika Michael tidak berada di dalam kereta api bayi menjelang hari jadinya yang ke-30!

Kini seorang yang tidak perlu tertanya-tanya sama ada lelakinya mahukan anak adalah Candiace. tunang dia, Chris sudah mempunyai tiga: dua anak yang lebih muda daripada perkahwinan terdahulu, dan seorang anak lelaki berusia 15 tahun yang tidak pernah dia bercakap selama sedekad. Candiace sangat teruja untuk mendengar bahawa anak-anak yang lebih muda akan menghadiri perkahwinan mereka yang akan datang, tetapi Chris tidak berharap anak lelakinya yang lain akan datang.

Dia memberitahu Candiace bahawa dia akan menulis surat kepadanya, dan berharap untuk yang terbaik, dan dia memberi jaminan bahawa suatu hari nanti, entah bagaimana, dia akan mendapat peluang untuk mengenalinya. Dia sebenarnya sangat sensitif dan menyokong, bertolak dari keberanian biasa, itu bagus untuk dilihat. Mungkin dia betul apabila dia berkata bahawa menjadi 'ibu tiri segera' akan mendedahkan 'Candiace yang lebih kuat.' Sudah tentu, mengikut definisi, SEMUA ibu tiri adalah 'segera', tetapi hei, ia adalah pertumbuhan, jadi mengapa rambut berpecah?

Kini setiap akhir Suri Rumah melibatkan parti besar, dan kali ini parti pertunangan untuk Candiace dan Chris. Semua wanita hadir, sudah tentu, dan ia sebenarnya sangat bagus..selama lebih kurang 5 minit. Candiace menunjukkan sisi 'lebih kuat'nya dengan benar-benar membawa dompetnya sendiri, dan Chris, setelah mempelajari pengajarannya daripada pesta bola sepak gelembung , memastikan bahawa wanita akan mempunyai sesuatu untuk mengelap tangan mereka, dan menghadiahkan setiap seorang daripada mereka serbet kain bersulam nama mereka.

Semua wanita bersetuju bahawa ia adalah isyarat yang comel dan lucu. Malah Gizelle terpaksa mengakui bahawa Chris adalah lelaki yang hebat, 'zakar coklat, dan semua.' jangan tanya.

Baru sahaja wanita itu menetap di dalam, dan mula berseronok, Ashley bersuara untuk memberitahu Karen betapa seronoknya melihat dia memakai cincin perkahwinannya, yang tidak hadir semasa perjalanan mereka ke Perancis, fakta yang hanya menyemarakkan api. Rasa ingin tahu kompulsif Ashley.

Candiace segera memberitahu Ashley bahawa soalan itu kedengaran seperti menggali, dan dia harus berhenti cuba menimbulkan masalah, tetapi itu bukan gaya Ashley. Dia menegaskan bahawa dia bermaksud dengan cara yang paling baik. Sudah tentu, Karen tidak membelinya, dan memberitahu Ashley bahawa dia tidak peduli apa yang dia fikirkan tentang cincinnya, perkahwinannya, atau apa-apa lagi, dan bahawa hari dia melakukannya, akan menjadi hari dia mendaftar masuk ke 'tidak siuman'. suaka,' kerana Ashley adalah 'pembohong!'

Sementara itu, rasa ingin tahu Ashley jelas menyapu Michael, kerana dia berjalan ke arahnya Ray Huger, dan mula menyoalnya tentang keadaan hidup dia dan Karen, bertanya sama ada mereka tinggal di Great Falls, dan sama ada, atau tidak mereka memiliki rumah itu, atau sedang menyewa.

Itu cukup berani, bukan?! Maksud saya, siapa yang mula menyoal seseorang seperti itu di sebuah parti, dan bukan seolah-olah Ray duduk bersendirian, dan Michael hanya berjalan-jalan dengan santai, dan mula berbual tentang hartanah. Ray sedang duduk bersama ibu Candiace dan tetamu lain, dan Michael baru sahaja datang dan mula melancarkan semua urusannya! Dan bilakah kita pernah melihat lelaki ini berkata lebih daripada dua perkataan antara satu sama lain?!

Ray agak faham, dan dalam istilah yang tidak pasti, memberitahu Michael untuk memikirkan urusannya sendiri. Dan Michael mempunyai keberanian untuk membuat semua marah, dan pergi ke Karen untuk bercakap tentang Ray kerana 'tidak hormat.' Jawapannya ringkas, namun oh, sangat sempurna. Apabila dia memberitahu Karen bahawa Ray telah memberitahunya bahawa itu bukan urusannya, Karen berkata 'baik, Ray memberitahu anda perkara sebenar.'

Sudah tentu, Ashley, Gizelle, dan Robyn tertarik sekali lagi dengan pertukaran ini, dan mereka memutuskan untuk bertanya kepada Karen tentang pizza yang telah dihantar ke rumahnya. Dan inilah perkaranya: Karen jelas tidak tahu apa yang mereka bincangkan. Apabila mereka menekan isu itu, dan mengatakan bahawa mereka semua telah mendapat piza, dan pastinya Karen telah melihat pai yang telah ditinggalkan di pintu depannya, dia menyedari sesuatu telah berlaku, dan pada dasarnya berkata 'Oh ya, pizza ITU,' dan berkata bahawa dia baru melihatnya pagi itu. Tetapi mereka telah menjatuhkannya di sana beberapa hari sebelum ini, jadi bagaimana piza boleh reput di luar pintu depan anda tanpa anda sedari selama beberapa hari, melainkan anda benar-benar TIDAK tinggal di sana?

Mungkinkah Ashley betul selama ini? Adakah syak wasangkanya disahkan? Saya tidak tahu sama sekali. Selepas semua itu, misteri The Grande Dame dan Great Falls Manornya masih tidak dapat diselesaikan.

Tetapi penghujung musim bermakna… ia adalah masa pertemuan semula! Dan mana-mana peminat Suri Rumah sebenar tahu bahawa perjumpaan adalah tempat soalan dijawab, jadi saya mengesyaki kita akan sampai ke bahagian bawah perkara ini. Kami baru sahaja bermula, penonton. Keseronokan sebenar bermula malam Ahad depan pada 8/7c!

Kredit Foto: Larry French/Bravo

BERITAHU KAMI – FIKIR-FIKIR MENGENAI EPISOD AKHIR RHOP? BENARKAH KAREN TINGGAL DI RUMAH ITU? ADAKAH MICHAEL KELUAR DARI TALIAN UNTUK MENYOAL RAY?