Peraturan Vanderpump bintang Lala Kent mendedahkan bahawa dia terpaksa menyegerakan anak perempuannya, berusia setahun laut , ke bilik kecemasan minggu lepas selepas kanak-kanak kecil itu mula mengalami masalah bernafas.

Bercakap pada hari Rabu Beri mereka Lala podcast, Lala menjelaskan secara terperinci, menerangkan pengalaman pahit yang mengerikan yang menyebabkan dia 'histerik.'

Selepas menidurkan Ocean sekitar jam 7 malam. minggu lepas, Lala mula mendengar anak perempuannya menangis dengan cara yang luar biasa dan serta-merta mengetahui 'sesuatu yang tidak kena.'

'Jadi, saya masuk, dan dia tercungap-cungap seperti dia tidak boleh bernafas,' jelas bintang realiti itu. Walau bagaimanapun, dia fikir ia adalah 'petanda baik' bahawa Ocean menjerit kerana ini bermakna dia masih boleh memasukkan udara ke dalam paru-parunya.

Lala cuba membetulkan dan memantau keadaan di rumah, mengambil langkah-langkah seperti menggunakan pancuran mandian wap dan membaringkannya di atas dadanya, sebelum akhirnya membuat kesimpulan bahawa keadaan anak perempuannya serius dan memerlukan rawatan perubatan.



“Saya sedang memerhatikannya, saya cuba berbaring, saya sedang mengukus pancuran mandian, [dan] semasa ia mengukus, saya meletakkannya di dada saya, berbaring di atas katil, dan seperti cara dia berbunyi, anda boleh tahu dia mengalami masalah bernafas. Sekarang saya tidak menjadi raja,” kata pengarang itu.

Lala dan ibunya, yang bersyukur berada di bandar, bergegas Ocean ke Hospital Cedars-Sinai di Los Angeles, di mana kakitangan membawanya ke dalam bilik 'segera' kerana mereka tahu bahawa dia perlu dilihat dengan cepat.

Sekali dalam penjagaan doktor, Ocean didiagnosis dengan croup, 'jangkitan saluran udara atas yang menghalang pernafasan,' menurut Mayo Clinic. Lala berkata kanak-kanak itu diberi steroid yang serta-merta membantu membersihkan saluran pernafasannya.

Menjadi emosi, Lala berkata bercakap tentang kejadian yang menakutkan itu menyebabkan dia menangis.

'Apabila mereka masih bayi, [ia] sangat sangat menakutkan,' katanyaBeri mereka Lalakata pengarang.

“Malah bercakap mengenainya sekarang,” katanya, suaranya menjadi bergetar, “ia seperti, ‘Ya Tuhan, ini sangat menakutkan.’ Seperti saya bertanya kepada jururawat, ‘Adakah bayi saya akan bangun esok? Kerana saya geram.’”

'Apa yang saya tahu bayi saya bangun dan mengalami kesukaran bernafas, saya minta maaf,' kata Lala dalam linangan air mata.

Syukurlah, Lala dan Ocean dapat pulang ke rumah pada malam yang sama ketika kejadian yang menakutkan itu berlaku. Lala memberi amaran bahawa ibu bapa harus sedar tentang croup kerana ia adalah sesuatu yang 'jika anda menangkapnya dengan cepat sangat boleh dirawat.' Lala membuat kesimpulan bahawa Ocean gembira dan 'semua sihat' sekarang.

Lala berkongsi Ocean dengannya terasing bekas tunang, penerbit filem Randall Emmett , yang masih belum mengulas secara terbuka mengenai kecemasan perubatan anak perempuannya.